YAPAY zekanın kesimin geleceğini şekillendireceğine dikkat çeken Telekom Uzmanı Ahmet Emre Kapusuz, telekomünikasyon kesiminin yapay zeka odaklı evrimi üzerine görüşlerini paylaştı. Kapusuz, “Yapay zeka bir araç olmaktan çıkıyor, inovasyonun lokomotifi haline gelerek müşteri tecrübesinden ağ dayanıklılığına kadar her şeyi yönlendiriyor. Yapay zeka, telekom şirketlerinin müşterilerinin neye gereksinim duyacağını anlamasını sağlıyor” dedi.
Kapusuz, yapay zekayı bölümün bir sonraki periyodunu şekillendiren en belirleyici güç olarak gördüğünü belirterek, “Yapay zeka bir araç olmaktan çıkıyor, inovasyonun lokomotifi haline gelerek müşteri tecrübesinden ağ dayanıklılığına kadar her şeyi yönlendiriyor. Bu dönüşüm, sırf teknolojik bir sıçrama değil. Tıpkı vakitte gelir modellerinin yine tanımlanması manasına geliyor. Satış grupları için bu artık sadece kota tutturmak değil, bilgiyle yönlendirilen bir bedel önerisi sunmak demek”ifadelerini kullandı.
‘TELEKOMÜNİKASYONUN GELECEĞİ HAREKETE GEÇEBİLEN AĞLARDA YATIYOR’
Telekom kesiminin odak noktasının artık yalnızca altyapı kurmak ve ses-veri hizmeti sunmak değil, yapay zeka teknolojileriyle desteklenen dijital tecrübe sağlayıcılarına dönüşmek olduğunu vurgulayan Kapusuz, “Telekomünikasyonun geleceği düşünebilen, öğrenebilen ve harekete geçebilen ağlarda yatıyor. Bu yapıların satış tarafında manası, hakikat müşteriye yanlışsız vakitte ulaşabilme yeteneğinin artması. Müşteri muhtaçlıkları öngörüldükçe, teklif modelleri daha isabetli ve dönüşüm oranları daha yüksek oluyor” dedi.
Kapusuz, “Yapay zeka sayesinde hizmet sağlayıcılar artık ağ tıkanıklığını öngörebiliyor, sorun giderimini otomatikleştirebiliyor ve performansı gerçek vakitli optimize edebiliyor. Bu da geçmişte mümkün olmayan bir verimlilik ve karşılık kabiliyeti sağlıyor. Yapay zeka, ham operasyonel dataları harekete dönüştürülebilir içgörülere çeviriyor. Bu da telekom şirketlerinin meseleleri kullanıcılar fark etmeden çözmesini sağlıyor” sözlerini kullandı.
‘GÜVENLİ İLİŞKİ, ARTIK FİYATLAMADAN EVVEL KONUŞULAN DEĞER’
Kapusuz, “Yapay zeka takviyeli sanal asistanlar ve sohbet robotları, artık şahsileştirilmiş tarife tekliflerinden gelişmiş teknik dayanağa kadar her alanda kullanılabiliyor. Tepkisel bir modelden öngörüye dayalı bir modele geçiyoruz. Yapay zeka, telekom şirketlerinin müşterilerinin neye muhtaçlık duyacağını anlamasını sağlıyor. Milyonlarca bilgi noktasını gerçek vakitli izleyebiliyor ve potansiyel bir tehdide işaret edebilecek anormallikleri tespit edebiliyor. Güvenlik altyapısının bu derece esnek hale gelmesi, bilhassa kurumsal müşterilere yönelik satışlarda güçlü bir rekabet avantajı yaratıyor. İnançlı ilişki, artık fiyatlamadan evvel konuşulan değer” tabirlerini kullandı.
Bu devirdeki yeniliğin, dataları büyük ölçekte manalandırmak olduğunu öne süren Kapusuz, “Bu kadar rekabetçi bir dalda sürat çok kıymetli fakat sıkıntı yalnızca süratli olmak değil, akıllı olmak. Süratli satış döngüsü değil, sürdürülebilir satış stratejisi. Yapay zeka kullanan şirketler, anlık kazanım değil, uzun vadeli müşteri hayat bedelini maksimize etmeye yöneliyor” dedi.
“Başarı artık yalnızca ağ suratı ya da kapsama alanıyla ölçülmeyecek” diyen Kapusuz, Kıymetli olan, bu ağların ne kadar akıllı ve uyarlanabilir olduğu olacak. Yapay zekayı operasyonlarının merkezine yerleştiren telekom şirketleri yalnızca bölümün değil, dijital geleceğin de başkanları olacak. Akıllı kentlerden uzaktan sıhhat hizmetlerine, otonom araçlardan sürükleyici cümbüşe kadar birçok alanda, telekom ağları dönüşümün omurgası olurken, yapay zeka da beyni sayılacak” dedi.
More Stories
GSO Mayıs Toplantısı: İktisat ve İhracat Dataları Değerlendirildi
Düzce’de Oda ve Borsa Toplantısı Yapıldı
SGK’dan Kayıt Dışı İstihdama Çaba Vurgusu