Trafik sigortasında büyük oyun
Tarifeye göre 6 bin 300 TL ücretlendirilecek trafik poliçesi için teklif vermeyen birçok sigorta şirketi, sistemlerinde kusur gösteriyor ve sadece zorunlu poliçeyi kesmiyor. Kamu sigorta şirketi ise gün içerisinde kullanılmak üzere kasko veya elementer poliçe düzenlendiğinde bayilerine 1:1 trafik poliçesi düzenleme olanağı tanıyor.
Birçok özel sigorta şirketi ise ek maddi tazminat, çekici hizmeti gibi basit hususları ekleyerek poliçe bedeline yüzde 50’ye varan farklar koyarak zorunlu trafik poliçesini kabul ediyor.
Türkiye’de son yılda yaklaşık 945 bin yeni aracın trafiğe girmesiyle piyasada zorunlu poliçe gelirleri artarken, yeni açılan yollar nedeniyle kaza sayıları azaldı. Tüm bu olumlu gelişmelere rağmen sigorta şirketlerinin Hazine ve Maliye Bakanlığı’nı önemsemeyen tutumu azalmadı.
Türkiye’de kontrol edilmediği için 2 sigorta şirketinin içinin boşaltıldığı ve yüzbinlerce poliçe mağduru yaratıldığı bir dönemde, tarifeye dayalı trafik sigortasını kesmemekte ısrar eden şirketlere ciddi bir yaptırım uygulanmıyor.
Sigorta Denetleme Kurumu ve Rekabet Kurumu’nun devreye girmesini isteyen vatandaşlar, bu kurul üyelerinin yakınlarının araçlarına trafik poliçesi yaptırmak için küçük bir çaba göstermeleri halinde soruşturmanın başlaması için yeterli olacağını söyledi.
Trafik poliçesini gününde yenileyemeyen vatandaşlar araç kullanmaktan vazgeçiyor. Devlet Motorlu Taşıtlar Vergisi’ni (MTV) 2023’te kademeli olarak ödeyen araç sahipleri, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın trafik sigortalarında arıza ve ek teminatlarla artırımlı poliçe oyununa son vermesini bekliyor.